Zona CAS

Activitats de Creativitat, Acció i Servei

per-començar

Cal pensar…

  • Quines són les activitats que m’interessen ?

  • Està dins de les meues possibilitats realitzar-les?

En triar un projecte o activitat , fes-te les següents preguntes:

  • Per a què?

  • Per què?

  • Quins són els meus objectius personals? Impliquen un desafiament?

  • Quines conseqüències pot tenir per a mi i/o per als altres?

  • Sobre quins aspectes puc reflexionar i com?

Un cop hages escollit l’activitat o projecte, n’has de fer una planificació i després entrevistar-te amb el coordinador o l’assessor per organitzar la feina.

Las etapas importantes del treball són:

  1. Realitza una planificació de la tasca a realitzar.

  2. Porta-la a la pràctica.

  3. Reflexiona sobre les teves vivències i aprenentatges.

  4. Registra de forma regular a la teua llibreta CAS (o en el suport establit) el teu procés d’aprenentatge, sensacions i sentiments, dificultats, canvis, etc .

Has de tenir en compte que, al conjunt de les teues activitats, ha d’haver-hi un equilibri raonable entre Creativitat, Acció i Servei.

8-objectius

1. Adquirir una mayor conciencia de tus propias cualidades y áreas de crecimiento

Ser capaz de verte a tí mismo como individuo con capacidades y habilidades diversas, unas más desarrolladas que otras, y comprender que puedes elegir cómo deseas seguir adelante.

2. Emprender nuevos desafíos

Un nuevo desafío puede ser una actividad nueva, o una nueva dimensión de una actividad ya existente.

3. Proponer y planificar actividades
La propuesta y planificación y de actividades se hará a menudo en colaboración con otras personas. Puede mostrarse en actividades que son parte de proyectos más amplios, por ejemplo, en actividades regulares del instituto en la comunidad local, así como en actividades de menor alcance organizadas por los alumnos.
4. Trabajar en colaboración con otras personas
La colaboración puede mostrarse en muchas actividades diferentes, como participar en deportes en equipo, tocar en una banda de música o ayudar en un jardín de infancia. Es necesario participar en al menos un proyecto que implique colaboración y en el que se integren al menos dos de los tres elementos: creatividad, acción y servicio.
5. Mostrar perseverancia y compromiso personal en tus actividades

Esto implica, como mínimo, asistir regularmente a las actividades y comparitr la responsabilidad en los problemas asociados con ellas.

6. Participar en actividades y proyectos sobre temas de importancia global
Los alumnos pueden participar en proyectos internacionales. También hay temas globales ante los que se puede actuar desde el ámbito local o nacional (por ejemplo, cuestiones ambientales).
7. Considerar las implicaciones éticas de tus acciones
La necesidad de tomar decisiones éticas surge en casi todas las actividades de CAS (por ejemplo, en la práctica deportiva, en la creación musical, en las relaciones con otras personas involucradas en actividades de servicio). La consideración de las implicaciones éticas de tus acciones puede demostrarse de varias maneras, por ejemplo, en las entradas en un diario y las conversaciones con asesores de CAS.
8. Desarrollar nuevas habilidades
Al igual que los nuevos desafíos, las nuevas habilidades pueden mostrarse tanto en actividades que los alumnos no hayan emprendido antes, como en el perfeccionamiento en una área conocida.

Consulta ací les activitats del curs 2013-2014

Últimes entrades CAS publicades al Blog

Mantin-te informat de les activitats

Blog Camí de Cavalls 2014

Ja podeu informar-vos de la travessia de senderisme de final de curs (activitat CAS) al nou blog: Camí de Cavalls 2014 Hi trobareu informació pràctica sobre les etapes, allotjaments, material… I també informació sobre la història del camí i sobre l’illa de...

Peña Cortada

23 de novembre 2013. Nova ruta de senderisme entre els pobles de Calles i Xelva que passa per la Peña Cortada, aqüeducte d’origen romà que conserva un tram de pont i un altre magnífic tram excavat en roca. coc hack...

Pujada al Garbí

Dissabte 19 d’octubre vam fer la primera excursió de senderisme del curs 2013-2014. Un clàssic per començar: el Garbí. Hi participaren dotze alumnes de 1r BI que ja tenen material de primera mà per reflexionar i relacionar amb els objectius d’aprenentatge CAS als registres.
Entra per llegir més i vore algunes fotos.